LASEROTERAPIA to dział medycyny fizykalnej, wykorzystujący lasery biostymulacyjne. Laser biostymulacyjny to generator promieniowania, wykorzystujący zjawisko emisji wymuszonej. Promieniowanie lasera ma charakterystyczne właściwości, jest spójne w czasie i przestrzeni, zazwyczaj spolaryzowane i ma postać wiązki o bardzo małej rozbieżności.
Terapus 2 power  toaparat do laseroterapii, nowoczesny produkt firmy ACCURO- SUMER służy do wykonywania zabiegów naświetlania promieniowaniem laserowym w zakresie widzialnym (dla długości fali 650 lub 660nm) i niewidzialnym (dla długości fali 808nm). TERAPUS wraz ze współpracującymi z nim aplikaturami zalicza się do urządzeń laserowych małej mocy, inaczej nazywanych biostymulacyjnymi. Ważnym czynnikiem działania lasera biostymulacyjnego jest brak efektu cieplnego, co pozwala na zastosowanie go w stanach ostrych. Charakteryzując wpływ niskoenergetycznego promieniowania laserowego na tkanki należy wymienić przede wszystkim działania powodujące:
- poprawę mikro-krążenia
- wzrost amplitudy potencjałów czynnościowych włókien nerwowych
- wzrost aktywności enzymów
- zmiany w potencjale błon komórkowych
- zmiany w wydzielaniu neuroprzekaźników i hormonów
- przyśpieszenie wymiany elektrolitowej między komórką a otoczeniem
- wzrost aktywności biologicznych
- działanie anty-mutagenne
- zwiększenie syntezy kolagenu, białek, RNA i ATP

Do podstawowych zastosowań terapeutycznych biostymulacji laserowej należą:

- choroby narządu ruchu (zwyrodnienia, stany zapalne stawów, urazy ,zespoły przeciążeniowe)

- utrudniony zrost kości, zwichnięcia, skręceni, stłuczenia

- choroby skóry ( infekcje bakteryjne, rany pooperacyjne i pourazowe, odleżyny, oparzenia, liszaje, łuszczyca, łysienie plackowate)

- choroby błon śluzowych, przyzębia, zatok

- choroby naczyń żylnych i limfatycznych.

i wiele innych…